07.07 Dag 33 Elvekryssing

Fredag

Hilde skriver:

Jeg våget ikke helt å juble over gårdsdagen før natten hadde vasket vekk smertene. Men opp av senga kom vi, og opp i fjellet også. Selv etter å ha passert en svensk same som rådet oss å snu pga store elver fortsatte vi med godt mot. Det var vi glade for, for den samen overdrev noe kraftig. Kanskje han dømte oss på fargen på jakkene våres og undervurderte evnene våre! Vi passerte iselva til knes med glans.

Noen ganger holdt ikke snøen like bra!

Etter den var det mye snø og ny treningsøkt på tjukkas. Det dukket opp en elv til av samme størrelse, men hakket mer utfordrende med den 1,5 meter høye snøkanten rett ned i elva. Med godt samarbeid fikset vi det også, selv om det føltes som tærene skulle falle av så kaldt det var (sjekk filmsnutt fra delmålet for resultatet).

Lappjordhytta

Andrea var så snill å ta litt fra sekken min over i sin den bratte nedstengningen siste delen av dagen, for å spare knærne mine litt. Vi kom frem til nydelige Lappjordhytta kl 22 på kvelden og fant både kaffe og suppe i skapet etter tidligere turgåere – digg kveldsmat ?

Km: 24 på sti og snø

Camp: Lappjordhytta (DNT)

Én kommentar til “07.07 Dag 33 Elvekryssing”

1. Fulgte dere på spotten ved den elvekryssingen:). En av spotregistreringen var midt ute i elva:). Såg dere jobbet litt der og hadde dere en pause etterpå før siste stigning startet. Kjekt med Spoten, føler en er litt med på turen:).

Det er stengt for kommentarer.